Monday, June 15, 2015

TESTIMONI : Diri sendiri guna...


Assalamualaikum w.b.t,

Hari ni nak cerita macamana aku bole 'terjebak' dengan supplemen Shaklee ni... memang sebelum kenal Shaklee memang tak tahu langsung apa kepentingan supplemen (makanan tambahan) ni sebenarnya. [Mula-mula kenal shaklee] Ofismate aku adalah orang yang bertanggungjawab menjual Shaklee kepada ku..sebab masa tu aku tak godek sangat 'facebook'. 5 tahun lepas.. nak ada internet sendiri memang susah nak dapat...sedih time tu..hukhukhuk.. tapi, apa yang aku nak cerita kat sini..aku tak jadi ahli dengan opismate aku ni..tapi pada tahun 2013 aku menceburkan diri dalam dunia Shaklee dengan seorang ibu muda dari Johor Bahru, yang cantik & bijak Hanisa Abu Talib totally merubah hidupku..daripada melayar internet tanpa apa apa tujuan..sejak ber'Shaklee'..automatically, aku mula belajar..bagaimana untuk buat 'marketing', cari info, belajar tentang kandungan, kelebihan dan fungsi supplemen. Serius! Aku ambil tahu tu semua.. Ingat senang-senang nak jual supplemen??? Lagi satu, kita sendiri kena cuba.. dah berkesan kat kita barulah kita boleh yakinkan orang lain untuk mencubanya.

1st sekali percubaan adalah ESP dan Ostematrix tujuannya untuk 'breastfeeding'.. tapi mak pun skali makan Ostematrix tu, yela, orang-orang lama ni wajib la makan supplemen..tambahan mak tu bukan suka pi klinik hospital, makan ubat-ubat [supplemen Shaklee bukan ubat ye..kena faham tu] So, bagi menjaga kesihatan & kecergasan mak amalkan kalsium tu..sekarang mak tambah HERBLAX untuk pelawasan & elak sembelit dan juga Omega Guard.


Selain ESP dan Ostematrix yang merupakan fevret ku... Sustained Release Vitamin C juga terbaik!!!
Aku dapat rasa perubahan kulit muka yang makin kurang jerawat, warna kulit lebih cerah dan tona lebih sekata. Ramai juga yang memuji..sebab nampak perubahan kulit aku sebelum mengambil vitamin C kulit bermasalah [bintik hitam, jerawat sana sini & kulit kusam] dan selepas mengamalkan vitamin C secara konsisten kulit lebih sihat. Sekarang aku tambah Vitamin E untuk hilangkan parut jerawat. Suami aku cakap.. parut-parut kecil semakin hilang..tinggal yang parut-parut besar ni aje... ketegak skittt! Tapi kena sabar la.. dan teruskan makan 3-4 bulan lagi. Biasa sebotol Vitamin C Shaklee ni sebotol ada 180 biji [stok sehingga 6 bulan jika diambil sehari sebiji] tapi aku amik 2 biji sekali makan... al-maklum, nak cepat nampak kesan. Vitamin E pulak ada 120 biji [stok untuk 4 bulan] aku amalkan sehari sebiji je sebelum tidur bersama GLA complex..kadang-kadang buat masker @ krim malam.. lagi cepat nampak kesan nanti. Cuci muka pula dengan Deep Action Foaming Cleansing NUTRIWHITE Shaklee yang satu tiub bole tahan sehinnga 6 bulan lamanya. Untungkan??? memang alah membeli, tapi sangat menang memakai!!!

Ok, selain untuk mencantikkan kulit yang bermasalah ni, aku jugak mengamalkan Vitamin C ni kerana selalu batuk, selesema, demam... mudah sangat!!! Imun tak kuat... So, perlulah ada insiatif skit bagaimana nak meningkatkan tahap kesihatan dan tak mau la asik ke klinik amik MC slalu. Alhamdulillah, tahun 2014 dan sepanjang 6 bulan dalam tahun 2015 ni..seingat aku..tahun lepas ada 1 mc jek..tu pon sebab cabut gigi geraham..tahun ni Alhamdulillah, belum ada lagi. Syukur! Nikmat rezeki Allah bagi. Kita wajib tingkatkan rasa syukur, semoga dengan rasa syukur hati lebih jadi tenang dan digandakan lagi nikmat dan rahmat Allah. InsyaAllah!
 
Lyna Sabran 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1109279 ]
♥ Contact No | WhatsApp | SMS :019 680 0226
♥ Emel : mummy.beela@gmail.com
 

♥ Blog :http://mummynabvitalounge.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment