Monday, September 15, 2014

Anak2 jarang jatuh sakit & sentiasa ceria

Entry ni.. nampak cam CAKAP BESAR ke?? tapi saya tak bermaksud pon macam tu.. rezeki kita lain2. Kalau Allah dah bagi lebih kat sini..kurang kat sana.. percayalah rezeki Allah datang dalam macam2 bentuk.. betul tak?


Mungkin Allah dah bagi saya kelebihan anak yang ramai..dia bagi pulak kemudahan bagi saya menjaga mereka. Setakat hari ini.. InsyaAllah, 3 orang cinta hati ni mempunyai antibodi yang kuat. Sebulan sekali demam memang jarang. Kadang terlupa bila last date dorang demam. Syukur, mereka kuat & lasak... kalau demam pon tak berpanjangan. Pendek kata.. mummy ni jarang2 amik E.L kerana anak demam. Bukan 'propa' yek..

Nabeela tu jek kadang2 selesema&batuk (dia ada history 'bronchopneumonia') puas aku berkampung di hospital 33 hari jaga dia kat wad. Tapi sejak dia berumur 4 tahun dan sejak konsisten bagi dia Mealshake & Chewable Vitamin C. Nampak perubahan positif kat dia.

Cerita tentang Nabeela jek ye.. sebab memang selalu dia yang banyak penyakit masa kecik. Sembelit lagi.. pastu kurang selera makan. MACAM2 HAL...tapi Alhamdulillah, sekarang makan sepinggan dia sorang licin... walaupon sebelum tu dah makan macam2. Masalah sembelit pon dah takde... takde la dady mumy kena jadi doktor selalu :( senang & lega hati mumy & dady tengok anak2 makin ceria.
Saya do'akan kita semua di permudahkan menjaga permata hati masing2..semoga kita memperoleh anak2 yang soleh&solehah serta mampu menjadi saham kita di akhirat kelak.

2 comments: